تبریک سرپرست معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی به مناسبت روز جهانی ایمنی بیمار

تبریک روز جهانی ایمنی بیمار

۲۶ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۸ کد : ۳۵۵۸ اسلایدر درمان و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۵۱
خانم دکتر زهرا علیزاده سرپرست معاونت درمان در روز جهانی ایمنی بیمارسخنانی را ایراد فرمودند.(۱۷Septemberمصادف با ۲۶ شهریور ۱۴۰۲)
تبریک روز جهانی ایمنی بیمار

 

خانم دکتر زهرا علیزاده سرپرست معاونت درمان به مناسبت روز جهانی ایمنی بیمار سخنانی را به شرح ذیل ایراد فرمودند:
بسمه تعالی 
ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمام همکاران محترم (پزشکان ، پرستاران ، ماماها ،آزمایشگاه و...........)از تلاش های شبانه روزی شما که در جهت درمان مردم شهرستان ساوه و زرندیه متحمل می شوید کمال تشکر را دارم فرصت را غنیمت می شمارم و روز جهانی ایمنی بیمار  ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ که (مصادف با ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی) حضور شما سروران عزیز  تبریک عرض مینمایم.
همان طور که مستحضر هستید؛   روز جهانی ایمنی بیمار به منظور کاهش صدمات و آسیب‌های وارده به بیمارن در طول دوره درمانی خود  پیشنهاد شده است از آنجاییکه مشارکت بیمار یکی از مهمترین ارکان در رویکرد مراقبتی و  بیمار محور و بخشی از حقوق بیماران می باشد   سازمان  WHO شعار این روز را"جلب مشارکت بیمارن در راستای ارتقاء ایمنی بیمار"عنوان نموده است: ما باید بدانیم 
:. بیمارستان تاسیس شده است و ما اینجا هستیم، چون مددجوی ارزشمندی چون بیمار وجود دارد. • مددجوی ما مهمترین موجودی یعنی سلامتش را در اختیار ما گذارده پس با او شرافتمندانه رفتار کنیم. • بیماران شرکای اصلی و همراه ما در اعتلای سازمانی هستند. • خروجیهای سلامتی و سازمانی مرتبط با بیمار، مهمترین دستاورد کار ما هستند. • عالی ترین هدف ما سلامت و رضایت بیمار است. • نظریات بیماران در حیطه کیفیت خدمات، آینه ای صاف از نقاط ضعف و قوت عملکرد ماست. • تحلیل ایده ها و انتقادات بیماران و بکاربستن راهکارهای بهبود مبتنی بر آن، می تواند ضمن ارتقاء کیفی خدمات، جلوی هزینه های اضافی بیمارستان را بگیرد. • همانقدر که رضایت و آرامش بیمار مهم است تامین آرامش و رفع رنج از همراهان او نیز مرجح است. • تعامل و همکاری بیمار با بیمارستان و تیم درمان، ضامن موفقیت ماست.
برای تحقق چنین اهدافی نیاز به ساز و کارهای زیر داریم: 
• روشی پایا و موثر برای شنیدن صدای بیمار بصورت فعال حین بستری و پس از آن. 
• فرآیندی مستمر و تاثیرگذار بر روشهای بیمارستان برای اندازه گیری و تحلیل رضایت بیمار و شکایات وی. 
• انتقال اطلاعات مورد نیاز به بیماران برای آگاهی از حقوق، امکانات، توانمندی تیم بالینی و طرح درمان. 
• گماردن واحدهای متولی و افراد مسئول برای پاسخگویی به نیازهای آموزشی، اجتماعی، حقوقی و فردی بیمار حین بستری و دوره مورد نیاز پس از آن. 
• نظرسنجی های اجتماعی و فردی از بیماران برای بهبود روال مدیریت بیمارستان در منطقه تحت پوشش. 
• برگزاری نشستهای هم اندیشی و ارزیابی از موفقیتها و چالشهای بیمارستان با جمعیت تحت پوشش
از آنجا که مشارکت به معنای ایجاد فرصت برای افراد یا گروهها جهت شرکت در تصمیم گیری بمنظور دستیابی به هدف مشخص و معین است، لذا هرگونه فعالیتی در حیطه مشارکت جامعه و بیمار بایستی دارای هدف شفاف و واضح باشد
از فواید و نتایج مثبت مشارکت بیمارانبه مواردی چون .....اشاره نمود.
       کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی
       افزایش کیفیت مراقبت ها
       کمک به بیمار در بدست آوردن استقلال و خودکفایی بیشتر
       هرچه فرد بیشتر در مورد بیماری خود بداند بهتر می تواند به مقابله با آن بپردازد.

       با آرزوی صحت و سربلندی جهت همکاران گرامی .

      دکتر زهرا علیزاده-سرپرست معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه


نظر شما :