مداخله ای خطرناک در امور درمان، که ناکام ماند

مداخله ای خطرناک در امور درمان

۰۳ آبان ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۳ کد : ۳۷۴۴ اسلایدر درمان و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۳۲

طی رصد فضای مجازی توسط کارشناس نظارت بر درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه، از فردی که برای انجام پیرسینگ تبلیغات داشت نوبت گرفته شده و ..‌ به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه، یک واحد غیر مجاز مداخله کننده در امور درمان زیبایی توسط کارشناسان مدیریت نظارت و اعتباربخشی امور درمان تعطیل و پلمب گردید.

مدیریت نظارت بر امور درمان معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه در این خصوص گفت؛ فردی که فاقد صلاحیت در امور درمان ،در یک واحد استیجاری اقدام به انجام امور زیبایی از جمله تاتو ، انواع پیرسینگ می کرد که محل کار وی از توسط کارشناسان نظارت و اعتباربخشی امور درمان پلمپ گردید. وی گفت؛ پیرسینگ نوعی عمل است که در کشور باب شده است و به سوراخ کردن عضوی از بدن می گویند که آن را با فلزات تزئین می کنند. وی اظهار داشت؛ این کار علاوه بر اینکه باید توسط پزشک دوره دیده انجام گردد باید در مکان کاملا بهداشتی با وسایل و تجهیزات بهداشتی و استریل انجام گردد که در پلمپ واحد اخیر متاسفانه هیچکدام از این موارد یاد شده رعایت نشده است که می تواند منشاء انتقال انواع بیماریهای ویروسی و عفونی از جمله هپاتیت، ایدز و غیره باشد.

مدیر نظارت بر امور درمان با اشاره به اینکه برخی مردم فکر میکنند انجام پیرسینگ مانند سوراخ کردن نرمی گوش برای گوشواره کاری بی خطر است گفت بسیاری از پزشکان متخصص پوست و مو معتقدند که پیرسینگ خصوصا در نواحی حساس بدن، جان و سلامت انسان را تهدید خواهد کرد لذا همانطور که بارها عنوان کردیم، مجددا به همه جوانان و خانمها و همه کسانی که به دنبال زیبایی هستند تاکید می کنیم از انجام هرگونه خدمات زیبایی در محلهای غیر مجاز و توسط افراد فاقد صلاحیت و بدون پروانه مورد تایید وزارت بهداشت خودداری نمایند و رویای زیبایی خود را تلخ نمایند.

#روابط_عمومی_معاونت_درمان_دانشکده_علوم_پزشکی_ساوه

لینک خبر: https://eitaa.com/darmansaveh


نظر شما :