سرپرست مرکز بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه:

دیابت و پر فشاری خون ، دو عامل تشدید کننده بیماری های غیرواگیر به شمار می رود

۰۸ بهمن ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۴ کد : ۴۳۴۲ اسلایدر درمان و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۲۳
سرپرست مرکز بهداشت ساوه گفت: دیابت و پر فشاری خون را می توان دو عامل تشدید کننده بیماری های غیر واگیر همچون سرطان ها ، بیماری های قلبی و عروقی ، بیماری های کلیوی و... قلمداد کرد که با مرگ و میرهای زیادی نیز همراه هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه به نقل از خبرگزاری فارس محمد امین قربان پور در این خصوص افزود: شیوع بیماریهای غیرواگیر که با مرگ و میر های زیادی همراه است باعث شد تا وزارت بهداشت به فکر اجرای طرحی باشد که بتواند ضمن شناسایی افرادی که با عارضه های خطر ناکی همچون دیابت و فشار خون بالا دست و پنجه نرم می کنند آنها را تحت کنترل و درمان قرار دهد تا از شدت شیوع بیماریهای غیر واگیر بکاهد.
وی اظهار کرد:بر همین اساس پویش ملی سلامت از 20 آبان 1402 در کشور و همزمان در شهرستان ساوه کلید خورد. 
وی ادامه داد: این طرح افراد بالای 18 سال در یک بازه زمانی از نظر دیابت و فشار خون بالا شناسایی شوند. 
قربان پور گفت: مقرر شده بود که طرح مذکور 15دی ماه به پایان برسد که وزارت بهداشت نسبت به تمدید آن تا 30 دی ماه اقدام کرد.
وی با اشاره به نتایج اجرای پویش ملی سلامت در شهرستان ساوه از 192156 نفر جمعیت بالای 18سال گفت: بیش از 159543 نفر در زمینه بیماریهای پر فشاری خون و دیابت غربالگری شده اند(83درصد)که از این تعداد 3161نفر احتمال ابتلا به پرفشاری خون و 1358 نفر با احتمال ابتلا به دیابت شناسایی شدند.
وی خاطر نشان کرد:8606 نفر بیمار مبتلا به پره دیابت و 51317 نفر مبتلا به پیش فشار خون شناسایی شدند.


نظر شما :