تدابیر روزه داری در ماه مبارک رمضان

وعده غذایی
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۵ کد : ۴۶۷۳ اسلایدر درمان و اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۲۳

مرکز طب ایرانی مدیریت درمان:

 تدابیر ماه مبارک رمضان (۱)

- دکتر رضا ایلخانی متخصص طب سنتی :


* از گرسنگی و تشنگی واهمه نداشته باشید:
* یکی از فوائد مهم روزه داری پاکسازی بدن از مواد زائدی است که موجب بیماری میشود، به همین دلیل است که امیرمومنان علی علیه السلام می فرمایند:«گرسنگی مفیدترین داروهاست» یا «گرسنگی و بیماری یکجا جمع نمی شوند».

* نکته مهم این است که روزه وقتی موجب سلامتی می شود که در مصرف غذا و آب زیاده روی نشود. اگر اصول صحیح تغذیه رعایت شود، طبیعی است که در پایان ماه مبارک رمضان حداقل چند کیلو وزن کاهش یابد در حالی که متأسفانه شاهدیم که عده زیادی از روزه داران به دلیل ترس و واهمه ای که از گرسنگی و تشنگی دارند در فاصله افطار تا سحر پرخوری کرده و در پایان ماه رمضان اضافه وزن نیز پیدا می کنند. متنوع ولی در هر وعده ساده غذا بخورید.
*در این که بدن نیاز به مواد غذایی متنوع دارد شکی نیست ولی نباید همه انواع غذاها را با هم مصرف کرد *بین افطار و شام فاصله نیندازید.

* باتوجه به فاصله کوتاه بین افطار و سحر، فاصله ایجاد کردن بین افطار و شام هم باعث پرخوری و هم موجب سوءهاضمه می شود* بین افطار و شام فاصله نیندازید.

* باتوجه به فاصله کوتاه بین افطار و سحر، فاصله ایجاد کردن بین افطار و شام هم باعث پرخوری و هم موجب سوءهاضمه می شود.

روابط عمومی معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه                                                       https://eitaa.com/darmansaveh


نظر شما :